Říjen 2012

Tradičné manželstvo

19. října 2012 v 14:55 | Maja_N |  ••• pictures
Z tohto pohľadu to dáva zmysel. Veď kedysi bolo neprípustné, aby aby mali v Spojených štátoch černosi rovnaké práva ako biely a v celom svete dokonca i to, aby mali ženy rovnaké práva ako muži.


Obama chce zničiť tradíciu manželstva!!!

Ďalšie tradície, ktoré sme zrušili... otroctvo, práca detí, žiadne práva pre ženy, segregácia

zdroj: facebook (being liberal)

Jablká

19. října 2012 v 14:37 | Maja_N |  ••• pictures

Pachelbel - Kánon d dur (interpretácia)

10. října 2012 v 0:45 | Maja_N |  ••• vážna hudba & chanson
Canon in D

Kanón je hudobná forma, podľa ktorej dva alebo viac hlasov, resp. nástrojov hrá alebo spieva tú istú melódiu, ale nastupujú postupne, nie naraz.
Pachelbelov Kanón D je barokovým kúskom hudby, ktorý už bol interpretovaný mnohými umelcami a stal sa dokonca aj základom moderných piesní. Celkom často ho môžeme počuť ako tému vo filmoch, piesňach, alebo komerčných šotoch. Melódia Kanónu D je ľahko rozpoznateľná. V USA je populárny a často hraný na svadbách.
Kanón D bol napísaný okolo roku 1680 a je to Pachelbelovo najlepšie a najznámejšie dielo. Pôvodná verzia bola určená pre tri violy a basový sprievod a gigue (barokový tanec živého, veselého charakteru; používa sa ako záver barokovej suity).

Kanónom sa inšpirovali viacerí súčasní umelci pri tvorbe vlastných piesní a na melódii Kanónu sú založené aj mnohé hudobné skladby k filmom. Napríklad, Denník princeznej 2, Kanon tu znie ako svadobný pochod.

Z ďalšej tvorby: Chaconne alebo Ciaccona v F mol, alebo v C dur


Skladba Canon in d vo mne evokuje pocit istej vznešenosti a zároveň je veľmi príjemná na počúvanie. Existuje množstvo verzií a každá má svoje čaro.
Najviac ma upútala práve pôvodná verzia, kde počuť zvuk huslí. Skladba sama o sebe pôsobí veľmi príjemne a harmonicky.

Skladba začína v pomalom miernom tempe. Hudba znie vznešene a dôstojne. Začína nám rozprávať svoj príbeh. V prvej minúte a 15 sekunde sa melódia mení, je výraznejšia. Evokuje pocit voľnosti. V druhej minúte pôsobí ešte výraznejšie a ľahko zapamätateľnejšie, hlavne husle v tejto časti pôsobia hravo a veľmi melodicky. 7 sekúnd pred treťou minútou husle mierne utíchnu a skladba znovu mení svoju podobu. V tretej minúte 45 sekunde sa znovu opakuje motív refrénu, ale už nie je tak výrazný a dynamický ako po druhej minúte. V 4:35 je melódia pomalšia, pôsobí na mňa melancholicky až nostalgicky. Husle akoby plakali a spomínali na minulosť, na nejaký tragický zážitok, ktorý ukončil istú etapu ich bytia, no oni museli pokračovať vo svojej práci a existencii ďalej a dnes sa už rozhodli rozrozprávať svoj príbeh. V 5:54 počujeme ukončenie tohto motívu a tiež celej skladby.
Celá skladba je veľmi príjemná na počúvanie. Vnáša nás do mystického sveta rozprávky, prírody a histórie súčasne.

V podaní celého orchestra skladba pôsobí honosným dojmom ako znejúca z kráľovského dvora.

O niečo vážnejšie začína klavírna verzia Canonu v D. Poslucháča doslova donúti, aby ju dopočúval do konca. Postupne sa vážne až strnulé vyznenie skladby mení na hravé a priateľské. Spôsobené je to formou skladby. V úvode je tvorená pólovými tónmi, postupne sa v diatonickej stupnici objavujú štvrťové tóny, približne v 1:10 sa tempo skladby zrýchľuje, k štvrťovým notám sa pridávajú aj osminové. Postupne skladba naberá na dynamike pridaním šestnástinových tónov, kombinovaných s basovými pólovými a štvrťovými (pomalšími) tónmi. V 3:10 skladba naberá charakter pochodu, ktorý trvá až do 3:40. Tu je skladba opäť hravá a harmonická. Po tejto rýchlej časti skladba pomaly opäť uberá na tempe, spomaľuje, upokojuje sa a krátko pred finále 4:57 rozvášnená hudba prechádza do piana a znovu prevažuje pomalšia pokojná melódia.